Zo hoort het balletje te rollen

Ariston'80 2

Nootdorp 2

26 september 2020 12:00

Hoi allemaal,
bijna kon ik geen verslag maken omdat Ariston geen publiek toeliet in haar afgeschermde complexje, maar ik had mijn mobiel al gereed om de portier te overtuigen dat ik teammanager was toen ik merkte dat het hem eigenlijk niet zoveel kon schelen en ik zonder enig probleem kon doorlopen.

Ik was net op tijd voor de aftrap en kon in een aangenaam zonnetje nog net even alle basisspelers en rugnummers noteren voor de statistieken voor het startfluitje.

Wat ik helaas miste maar van veel lachende gezichten kon aflezen was dat de warming-up goed werd opgepakt en Rikki een rekje tussen zijn benen krijgt aangemeten om panna’s te voorkomen.

Met Leotje op de bank met zijn handen in het verband na een sliding met zijn scooter, Brian die nog steeds de straf van Ricardo uitzit, nog meer getalenteerde spelers geblesseerd achter de hekken en toch nog ruim voldoende wisselspelers op de bank mocht de wedstrijd beginnen en werd ik in de eerste minuten al heel erg blij van wat er in het veld allemaal gebeurde.

Ik zag mannen rennen en coachend de bal van links naar rechts verplaatsen en combinaties maken, en de gretigheid en honger naar de bal, smachtend naar een vroege voorsprong was duidelijk zichtbaar.

Al in de eerste minuten had Leroy een paar kleine kansjes gecreëerd en moest Ricardo afgeremd  worden via een tackle, al vond de scheids het echter nog iets te vroeg in de wedstrijd voor een vrije trap.

Het balletje bleef snel in beweging en het volle vertrouwen in een 3-punter zorgde voor meer kansen en druk op de helft van de enemy.

Na een voorzet van Lee die door Ricardo vanuit een lastige positie toch nog in een kopbal werd omgezet, en niet veel later een goede voorzet van Lorenzo op Joey die slechts lucht wist te verplaatsen in plaats van de bal, deelde onze tegenstander een tegenstootje uit dat ons doel gelukkig miste.

In minuut 14 kwam de beloning nadat Mike ons slangenmens Ricardo bediende met een mooie dieptebal, Ricardo de lederen bol met een mooie pass verlengde naar Joey en deze op zijn beurt Jordi wist te bereiken die uit de mooie aanval een penalty wist te behalen.
Koelbloedig werd de penalty door Ricardo verzilverd en werd de honger naar meer goals verder aangewakkerd binnen de groep.

De minuten die volgden bleven we domineren met een goed spelende Bram en middels Leroy die de Delftse studenten een aantal goocheltrucs voorschotelde tot groot vermaak op de reservebank, terwijl Ricardo voorin een heerlijk potje oorlog aan het voeren was en constant voor gevaar bleef zorgen door veel beweging en vanuit een aantal zuivere diepteballen van Mike.

In de 19e minuut leidde een eerder gesuste corner tot een nieuwe hoekschop en wist Lee de bal precies op het koppie van onze kleinste speler te leggen. Kyan en Lee namen de knuffels voor de 0-2 dankbaar in ontvangst.

De volgende goal leek alweer te worden voorbereid en de stemming zat er goed in, maar we moesten met wat nieuwe kansen nog even geduld hebben tot de 34e minuut waarin Leroy een vrije trap van een metertje of 18 loepzuiver en met 1 oog dicht in de kruising schoot.

Een minuutje later was ons behendige trukenprinsje na een combinatie van een Cha Cha Cha en de Paso Doble dicht bij zijn tweede treffer maar raakte zijn puntertje tot grote vreugde van zijn gefrustreerde directie tegenstander de paal, waarna de speler van Ariston huilend aan zijn trainer vroeg of hij alvast het veld alsjeblieft mocht verlaten.

7 minuutjes voor theetijd werd een prachtige aanval door Bram en Ricardo uit het tikkie-takkie-voetbalboekje omgezet in een mooi balletje aan Joey die Mees de afronding gunde en de 0-4 een feit was.

Kanttekeningetje voor de eerste helft was wel het aantal inworpen dat helaas toch te vaak bij een tegenstander terecht komt en deze spelhervatting voor verbetering vatbaar is mannen!

Het eerste kwartier in de 2e helft werd opnieuw door onze mannen geregeerd met hoop op een nieuw doelpuntenfestival, maar ondanks dat onze voorhoedespelers tot heel dicht bij de keeper wisten te komen bleken we niet in staat om de stand verder op te krikken.

Na een uur kreeg Leroy zijn publiekswissel en mocht Joost proberen om de score verder uit te bouwen.
Mogelijk zorgde de wissel voor enige onrust want in de 65e minuut zorgde een verslapt moment jammer genoeg voor een tackle in ons strafschopgebied en pikte Ariston hun goaltje mee.

Ook Mees mocht met een ruime voldoende het veld verlaten en de beurt overgeven aan Rico.

Met nog meer kansen die volgden maar niet werden verzilverd kreeg Joost in de 81e minuut nog een goede kans om Joey zijn goal te gunnen, maar zijn poging om het zelf af te ronden hield de eindstand ongewijzigd.

Na een minder soepele en rommelig gespeelde tweede helft vond de goed fluitende scheidsrechter het wel welletjes en blies hij het zaterdagmiddagverhaaltje uit met een 1-4 in ons voordeel.

Lekker potje mannen, maar blijf met beide beentjes op de grond want zaterdag ligt het altijd lastige Lyra op de loer dat 4-0 won van Te Werve, maar ook 5-1 verloor van Die Haghe.
Bij winst draai je dan ook bovenin mee terwijl je bij verlies weer veel clubs boven je zult houden.

Zorg dat je er volgende zaterdag weer fit en sterk staat, met of zonder publiek …en voor elkaar!!

Met een diepe buiging deze week voor Mike, Bram, Ricardo en Leroy zeg ik ….
Tot volgende week!