Duidelijk overwinning voor de JO16-1 tegen HBS

HBS JO16-2

3 oktober 2020 11:00

Na trots gedeelde koploper te zijn van de poule na 2 wedstrijden en nog ongeslagen te zijn, moesten we proberen deze status uit bij HBS vast te houden.

Vanaf minuut 1 was het HBS die aan het inzakken was en het veld klein probeerde te maken, dit lukte HBS goed waardoor wat ook resulteerde in een 1-0 voorsprong in de 10de minuut.

Gelukkig bleven de jongens bij de les en maakte ze vlak na de 1-0 de 1-1. Na een afgeslagen corner was het Duke die de bal erin schoot nadat die van richting werd veranderd. Tot aan de rust ging het heen en weer en kwam SV maar niet in zijn spel.

Het was tijd voor de rust er werd aan gegeven wat er beter gedaan kon worden, na rust pakte de jongens dit gelijk op en kwam het eigenlijk tot een regenfestijn aan kansen.

Uiteindelijk werden de jongens beloond. Na een mooie solo van Sjors H speelde die de bal af in het zestien meter gebied en kon Tommy vanuit de draai de 1-2 binnen schieten.

De jongens bleven maar druk zetten waardoor de kansen bleven komen. Uiteindelijk was het Tommy die na een corner van Sjors J kon binnen koppen: 1-3.

Een moe gestreden HBS probeerde nog wat dingen te forceren maar gelukkig was daar onze keeper Manus die ook scherp was. Na een corner speelde hij de bal naar de super snelle Marouane. Die kwam uiteindelijk 1 tegen 1 de keeper te staan, ging om de keeper heen en werd uit balans gehaald: strafschop. Marouane nam deze zelf en schoot berispelijk binnen: 1-4.

5 minuten voor tijd was het na een mooie aanval Yassin die de bal kon binnen koppen na een mooi afgemeten voorzet van Sjors J.

Mooie overwinning deze week weer!

De gehele wedstrijd, gisteren live uitgezonden op https://www.usportfor.com/, is hieronder terug te zien.