Blauw-Zwart D3 - Sv Nootdorp D3 1-5

Blauw-Zwart D3

D-pupillen zaterdag, D3, 4e klasse 10

14 februari 2015 11:00

Zaterdagmorgen het is 11:00  Sv Nootdorp D3 trapt af in Wassenaar tegen Blauw –Zwart D3  dat beneden in de ranglijst bivakkeert. Een aantal spelers hadden in de warming-up niet de drive en de spanning en dat was in de wedstrijd terug te zien. Blauw-zwart kreeg zoals verwacht een aanvalsgolf over zich heen maar de afronding was nog niet scherp. Halverwege de eerste helft een gek momentje, Nick gaat er met de bal vandoor maar struikelde. De scheidsrechter floot en Sv krijgt een vrije trap mee (dank u scheidsrechter)

Na de hoeveelheid kansen laat Sem toch zien hoe het moet en met een bekeken schot binnenkant voet komt de 0-1 op het scorebord. Hierna komt er een fase dat Sv Nootdorp denkt dat het gedaan is en dat ze het zouden klaren. Blauw-zwart probeert in deze fase op gelijke hoogte te komen en is soms gevaarlijk maar Sv houd stand. Hele zwakke momenten werden afgewisseld met hele sterke momenten zoals een aanval die over de linkerflank word op gezet en in het strafschop gebied terecht komt bij Joey die op rechts speelt en de bal over de doelman heen  lopte en de 0-2 op het scorebord brengt. De 0-2 is ook de ruststand en in de rust word toch even gesproken over het gemakzucht wat het team heeft en dat ze daar voor moeten waken.

De tweede helft begint goed. Blauw-Zwart trapt af en word opgejaagd met goed druk zetten veroverd Sv Nootdorp de bal en word Joey in stelling gebracht 0-3. De mee gereisde supporters moedigen het team ook aan zodat ze niet verslappen. Er blijven wisselende momenten als de juiste spirit in een aanval zat was het direct gevaarlijk voor Sv en Lisanne pikte haar doelpuntje daardoor ook mee 0-4 en Blauw –Zwart doet direct daarna wat terug 1-4. Voor blauw –Zwart leuk maar jammer voor Sv wat baat had om de 0 te houden.

Met diverse aanmoedigingen en lekkere gekke wissels (omdat het kon) speelt Sv de wedstrijd uit nadat Sem de eindstand op 1-5 had gebracht. Na het laatste fluitsignaal is er luid applaus voor het team, weer 3 punten erbij met soms veel te makkelijk maar ook met heel goed slim en simpel voetbal.

Komende twee weken is het team van Sv Nootdorp vrij en daarna is de dorpsderby uit.

Succes