Sv Nootdorp zaal 2 pakt eerste competitiezege!

Nootdorp 2 (zaal)

Woubrugge 3 (zaal)

9 september 2020 21:00

Alec van der Lee

Afgelopen woensdag begon het seizoen voor de mannen van Nootdorp 2.

Na vorige week een prachtige generale repetitie (9-0 zege op rkdeo) stond er een wedstrijd tegen Woubrugge op het programma.

Na een uiterst scherpe warming-up en  tactisch praatje begon eindelijk de wedstrijd.

Nootdorp voelde zich als koeien die voor het eerst weer de wei in mogen en stond binnen een aantal minuten tegen een achterstand aan te kijken.

Na een aantal tactische opmerkingen vanaf de kant, ging het steeds beter lopen.

Bram was voorin een plaag voor de verdediging en Kyle en Wesley maakte de ene na de andere strakke loopacties.

Na wat speldenprikjes uitgedeeld te hebben bleef de 0-1 achterstand op het scorebord staan.

Vorige week was Melvin helaas uitgeschakeld door een blessure maar, na een kleine 9 minuten kon hij toch zijn debuut maken.

Melvin liet meteen zien wat die in huis had en tikte een strakke voorzet binnen.

Vlak daarna liet Bram met een vlotte schijnbeweging zijn directe tegenstander achter en schoot de 2-1 voor Nootdorp binnen.

Achterin lieten Randy, Ernst en Thomas ook prima verdedigend werk zien.

Na 25 minuten floot de scheidsrechter helaas af voor de rust.

Nootdorp kreeg nog een aantal flinke kansen alleen was de afronding net niet scherp genoeg.

In de rust werd er het e.e.a aangegeven wat er  echt beter moest. Samen aanvallen en samen verdedigen.

Wesley was scherp uit de rust gekomen en scoorde vroeg in de 2de helft de 3-1.

Oog in oog met de uitstekende doelman van Woubrugge bleef Wes erg kalm en gaf Nootdorp hiermee een grotere voorsprong.

Nootdorp dacht terug aan de walk-over van vorige week en ging er te makkelijk over denken.

Voor het aanwezige publiek moest het er erg kolderiek uitzien.

Binnen een mum van tijd was Woubrugge terug gekomen tot 3-3.

Gelukkig had Thomas nog een aantal sterke reddingen in huis want, anders was de schade veel groter geweest.

Helaas kon ook Randy en Thomas ons niet behoeden voor de eerste achterstand, 3-4.

Na wat woorden in het veld en het aanpassen van de tactiek hoopte Nootdorp weer terug te komen in de wedstrijd.

Melvin en Bram bewogen er voorin op los en kwamen regelmatig in stelling door het inzicht van Kyle.

Kyle vond na een aantal mooie acties Melvin en die bewees opnieuw zijn waarde.

Nootdorp rook bloed en ging weer opzoek naar de voorsprong.

Waar de organisatie achterin weer prima stond, waren we via Randy die een fantastische volley in huis had dicht bij de voorsprong.

Helaas voor Randy en Nootdorp scheerde zijn volley vlak langs de verkeerde kant van de paal.

Na wat kansen over en weer schoot Ernst na een scherpe aanval de 5-4 binnen.

Hij leek hier iets te lang van te genieten want, achterin ging die volledig in de fout en kon Woubrugge de 5-5 scoren.

Met nog een aantal minuten op de klok kon de wedstrijd beide kanten opvallen.

Nootdorp gaf nog een keer vol gas en gelukkig schoot onze Bram na een aanval over vele schijven de 6-5 binnen.

Thomas behoede ons vlak voor tijd nog voor de gelijkmaker.

Na precies 25 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter af voor het laatste fluitsignaal.

De competitie is gestart met een moeizame maar, verdiende overwinning voor Nootdorp.

Motm: het collectief

Volgende week speelt Nootdorp een uitwedstrijd bij Woubrugge. Wij hopen dat Rik dan weer fit is.