Een wedstrijd om snel te vergeten

Verburch JO13-1

Groep 1 21

5 september 2020 8:30

Ilyas Essaoui

Na de veredelde oefenwedstrijd van vorige week stond zaterdag 5 september dan toch de eerste echte wedstrijd op het programma voor de JO13-1. Een bekerduel tegen de JO13-1 van het Westlandse Verburch. Een geduchte tegenstander waar de Nootdorpers twee jaar geleden al eens voetballes van hadden gekregen.

Met enige vertraging door een verlate scheidsrechter werd er onder een lekker najaarszonnetje afgetrapt. Al snel bleek dat Verburch bepaald niet aan kracht had ingeboet. SV werd gelijk vanaf het begin al behoorlijk teruggedrukt. Na een gevaarlijk indraaiende corner in de 5e minuut die ternauwernood voorlangs zeilde, kon keeper Robbie daarna in de 8e minuut redding brengen op een schot. De druk werd echter steeds groter en in de 8e minuut was het via een kluts raak voor Verburch: 0-1. In het vervolg van de eerste helft bleef die druk groot en kwam Nootdorp nauwelijks zelf aan voetballen toe. Vlak voor rust kwam de spits van Verburch na een diepte pass over de verdediging van SV één op één voor keeper Robbie. Dit leidde tot de 0-2 en met die stand werd de kleedkamer opgezocht.

Het meest leuke moment van de 1e helft was dat de grensrechter van Verburch letterlijk op zijn badslippers liep en zo 2x uitgleed in 20 minuten.

Ondanks de moeizame eerste helft startte SV Nootdorp de tweede helft energiek. De bal kon wat beter in de eigen ploeg gehouden worden en er kon wat meer richting het doel van Verburch gevoetbald worden. Dit betekende echter ook dat de ruimtes voor Verburch wat groter werden. Met goed combinatiespel maakten ze daar in de 9e minuut van de tweede helft goed gebruik van door een man vrij voor de keeper te zetten. Dit betekende helaas de 0-3. Kort daarop ging het voor keeper Robbie helemaal mis. Na een terugspeelbal die aan de korte kant was kwam de spits van Verburch stevig op Robbie in. Deze werd hard op zijn bovenbeen geraakt en moest na enige minuten op de grond gelegen te hebben van het veld gedragen worden. Een gele kaart voor de tegenstander, maar het leed voor SV was natuurlijk veel groter. JO12-1 keeper Liam van der Werf die net klaar was met zijn eigen team, kon zijn keepersshirt weer aantrekken. In het resterende deel van de tweede helft speelde SV duidelijk beter en wist zelfs enige kansen te creëren. Wolf stuitte in een één op één situatie op de keeper en Mohammed schoot vanaf de rand van het strafschopgebied op de lat. Verburch wist echter goed gebruik te maken van de vrijgekomen ruimte en via een aantal uitbraken liep de teller uiteindelijk toch nog op tot 0-6.

Samengevat een sterke tegenstander die een maatje te groot was. Maar met name door de uitval van pechvogel en bikkel Robbie een wedstrijd om snel te vergeten. In het ziekenhuis bleek de diagnose een gekneusde hamstring. Gelukkig niets gebroken. Met de nodige pijnstillers en minimaal een week rust werd Robbie weer huiswaarts gestuurd. Heel veel sterkte met het herstel kerel en hopelijk gauw weer tussen de doelpalen!