Sv Nootdorp D3 –Forum sport D4 3-3

Forum Sport D4

D-pupillen zaterdag, D3, 4e klasse 10

17 januari 2015 11:00

Eindelijk einde winterstop  het team mag weer beginnen. De wedstrijd van vandaag moest gewonnen worden om aansluiting te krijgen met de teams die boven ons staan. Het team was overcompleet en vanwege deze over capaciteit werden er 2 spelers uitgeleend aan een ander team die er maar net 11 op het veld hadden staan. Forum was ook gehavend naar Sv Nootdorp gekomen en had ook maar liefst 5 invallers uit een hoger team in gebracht. Het is na een week bar en boos weer een stralende ochtend en uitstekend voetbal weer Team D3 heeft er zin in, Tim wint eindelijk een keer de tos en we spelen met de zon in onze rug de eerste helft. Het team begint weer goed met goede combinaties verschijnt het al gauw voor het doel van Forum en met wat spelden prikjes lukt het nog niet om te scoren. Uiteindelijk na een minuut of zeven komt een zeer goede aanval op Joey uit en die was scherp en knalde de 1-0 in de touwen.

Hierna gaat het team wat te makkelijk om met de situatie van de wedstrijd en verzaakt meerdere malen de voor sprong uit te bouwen en dan komt Forum er een keer uit met hun invallers en gelijk is de stand weer gelijk 1-1. Het verdere gedeelte van de eerste helft blijft rommelig en de grip waren we kwijt. De tweede helft begint zoals de eerste helft was geëindigd en dit bood perspectief voor Forum en weer op de counter zijn ze snel met hun invallers en maken de 1-2. Er word wat gemopperd in het team en de mopperaars worden gemaand om naar hun zelf te kijken. Na nog een paar reddingen van Nigel word de achterstand toch groter. Uit een corner waar Nigel niet goed bij kan en de bal zo afremde dat deze op het hoofd van de tegenstander land  en het doel in gaat 1-3. De wedstrijd lijkt gespeeld en Forum denk dat het er is. Maar het team Van Nootdorp word op het veld opgepept en gemaand tot strijd. Er staan nog tien minuten op de klok dus alles is nog mogelijk. Voor de toeschouwers zijn dit na het eerste kwartier in de eerste helft  der mooiste minuten van de wedstrijd. Er word gestreden voor elke bal over de grond en de lucht duels worden met veel strijd aan gegaan.

Tim is het die de keeper van Forum verschalkt en die de aansluitende maakt 2-3. Met nog een paar minuten word het team weer van de kant aangemoedigd en doen ze er nog een tandje bij met nog 3 minuten word het spannend en in eens met weer goed spel heeft Nick de bal aan de voet, kapt en draait en daarna rond hij fraai af 3-3. Met dit doelpunt maakt het team zijn zwakke fase weer helemaal goed. Forum was alleen op basis van de invallers gevaarlijk en die hebben ook de treffers voor Forum gescoord.

Als de D3 de strijd een hele wedstrijd kan op brengen zoals voor de winterstop tegen Hvv dan zouden ze vast hoger geklasseerd zijn. Maar voor het hele team Zeer groot compliment voor de momenten dat jullie heer en meester waren van goede aanvallen van de voorhoede strijd en kracht op het middenveld en zeer goed verdedigings werk waar ook weer onze keeper er stond.

Op naar volgende week. Met strijd en jullie passie dan zijn de drie punten voor Sv Nootdorp D3.