JO10-1 wint met 5-4 van tot nu toe onverslagen HBS

Hoofdklasse 1

17 november 2018 9:45

Spelbegeleider

Zaterdagochtend 9:45 uur, velden nog wit van het ijs, de JO10-1 treedt weer vol goede zin aan. Net in de kleedkamer een gedegen voorbereiding op de wedstrijd gekregen van Jeroen. HBS JO10-1: we zagen al snel dat we een goede ploeg tegen hadden.

Na wat acties over-en-weer gaf Tieme een voorzet vanaf de zijlijn en Maxim maakt hem af met een mooi schot half hoog in de hoek: 1-0! De eerste helft van de wedstrijd lukte het Nootdorp niet goed om de voorhoede te bereiken. Finn, die langs de kant stond, merkte terecht op: “Jongens wie drukt op die aanvalsknop?”. Soms een mooi opgezette aanval van HBS, soms een wat onhandige actie van Nootdorp, resulteerde in niet 1, niet 2, maar 3 tegendoelpunten: 1-3 achter. De spanning is te snijden.

Gelukkig weet Nootdorp toch het doel aan de andere kant weer te bereiken. De keeper houdt een bal tegen, maar heeft hem niet klemvast. Tieme is er als de kippen bij en scoort. Dat geeft de burger weer moed. Nootdorp maakt daarna een hele mooie actie van achteruit. Liam speelt Finn aan, Finn schiet hem langs de lijn door naar Tieme, die hem vervolgens vanaf de zijlijn voorgeeft en Sven maakt hem af. Een prachtactie waardoor we vol zelfvertrouwen met een 3-3 gelijkstand de rust in gaan. We weten: het zal niet makkelijk zijn, maar winst zit er zeker in.

Het begin van de tweede helft kenmerkt zich door mooie acties van Nootdorp: een omhaal van Sven komt net tegen de paal; een pass van Sven waardoor Sam alleen voor de keeper komt; en de jongens weten elkaar goed te vinden. Als drie HBS spelers op de keeper af komen, duikt Liam uit onder een luid en duidelijke roep “LOS” de bal voor de voeten van de HBS spits weg. Een mooie redding. Toch komt HBS voor door een mooi afschandsschot in de kruising: 3-4. Een effectieve sliding van Sven geeft de bal net wat extra vaart en tikt daarmee de bal naast de keeper van HBS: 4-4. Een hele mooie actie vanuit het midden door Kian en Tieme afgemaakt door Sam brengt ons op een 5-4 voorsprong. Nootdorp brengt de rust terug in het team en sluit hiermee de wedstrijd wederom met winst af. We zijn weer trots op ‘onze jongens’.