JO10-1 in De Lier: 4-3 of toch 4-4?

LYRA JO10-1

Sam Thoen (schot)

Hoofdklasse 1

6 oktober 2018 9:30

Opstelling Nootdorp JO10-1

Zaterdagochtend 8:30 uur; de JO10-1 gaat op weg naar De Lier. Lekker fris en gedreven begonnnen de jongens aan de wedstrijd. Ze zaten er fel bovenop en al voor de toeschouwers de weg naar veld 8 gevonden hadden, scoorde Sam de 0-1. Maar VV Lyra liet zich niet overrompelen en scoorden binnen een minuut een doelpuntje terug. SV Nootdorp was een beetje zoekende; omdat de tegenstanders met een ander systeem speelden, liep er zo nu en dan een mannetje vrij. Helaas volgden ook de 2-1 en 3-1 al snel.

Sven liet het er niet bij zitten en scoorde de 3-2. Net voor de tweede time-out moest de keeper van VV Lyra een mooi schot achter de doellijn vandaan vissen. Gejuich langs de kant en de spelbegeleider fluit. Lekker! 3-3! Echter, na de time-out laat de spelbegeleider de keeper de bal uitnemen; wij moesten de conclusie trekken dat het doelpunt niet werd geteld.

In de tweede time-out groeiden de jongens van de complimenten van Jeroen. “Dit is een hele andere wedstrijd dan de eerste helft.” De jongens wisten elkaar goed te vinden. Alles wees erop dat de overwinning eraan zat te komen. De kansen werden in grote getalen gecreeerd, maar die bal wilde er maar net niet in. Gelukkig wist Maxime toch die welverdiende gelijkmaker te scoren. Het wachten was nog op dat het winnende doelpunt dat in de lucht hing, zou vallen. Helaas viel deze net voor tijd in het doel van SV Nootdorp.

Al met al een leuke en spannende wedstrijd. Ook al heeft de spelbegeleider 4-3 genoteerd, voor ons was het op z’n minst gelijk spel.