Wederom winst voor de JO10-1

Maxim Leerdam (afstandschot)

Hoofdklasse 1

10 november 2018 9:45

De JO10-1 gaat goed: wedstrijd na wedstrijd wordt met winst afgerond. Dit keer leken de jongens er weinig vertrouwen in te hebben. Wat wisten we van S.V. Den Hoorn? Ze hadden het goed gedaan in de beker en bij het inspelen keken de jongens van S.V. Nootdorp met argwaan naar de andere helft. De yell werd wat onzeker uitgevoerd en de opmerking daarna van een van de jongens: ‘dit winnen we nooit’ boezemde vooralsnog maar weinig vertrouwen in.

Het was S.V. Den Hoorn die als eerste scoorde. Maar wel in eigen doel. Een opstekertje. Tieme volgde met een mooi afstandsschot: 0-2. Na de time-out scoorde Sven met een korte actie de 0-3 en Finn scoorde nog een doelpunt met een afstandsschot: 0-4. Al die tijd was de bal toch vooral op de helft van S.V. Den Hoorn en kwamen ze voor het doel van Nootdorp, stond Liam daar als rots in de branding. Helaas ging dat toch een keer mis en scoorde Den Hoorn de 1-4.  Net voor de rust scoorde Tieme 1-5 doordat hij er bovenop zat toen de keeper van Den Hoorn de bal uitnam. Een welverdiend doelpuntje en we gingen de rust in met een ruime voorsprong: 1-5.

In de tweede helft ging S.V. Den Hoorn wat beter spelen. Bovendien leek Liam de aanwijzing ‘iets meer rust’ wat te letterlijk te nemen. Tot twee keer toe kwam de tegenstander ertussen als Liam de bal naar een van zijn medespelers wilde spelen en dat resulteerde twee keer in een tegendoelpunt. Nog een tegendoelpunt erbij en die ruime voorsprong werd zelfs nog een spannende 4-5. Gelukkig maakte Maxim al snel de 4-6 waardoor ze met enige opluchting de laatste minuten van de wedstrijd uit konden spelen.

Volgende week speelt de JO10-1 om 9:45 uur thuis tegen HBS. Kom gerust eens kijken!