Weer winst voor JO10-1

3 november 2018 9:45

Spelbegeleider

Opstelling

Na een weekje geen wedstrijd stond vandaag Wilhelmus JO10-1 op het programma. Door afwezigheid van Liam hadden we Sem op goal die een prima stand-in was voor Liam.

Zoals we onderhand gewend zijn, was ook vandaag weer een spannende wedstrijd te verwachten. Tieme had er extra zin in tegen zijn oude teamgenoten en kon dat snel omzetten in een goal uit een pass van Kian en maakte vervolgens de 1-0. Het spel ging op en neer en ondanks de 1-1 die viel zaten we goed in de wedstrijd. Vooral Ryan die vandaag een hele sterke wedstrijd speelde. Finn hielp ons met 2 goals in de eerste 12 minuten aan een voorsprong van 3-1 (afstandsschot waar de keeper niet helemaal vrijuit ging en doormidden van een punter de kruising in). Wilhelmus deed zeker mee en maakte net voor de time-out de aansluitingstreffer (3-2). In de time-out en rust waren er weinig verbeterpunten dan scherp blijven bij balverlies, met elkaar blijven combineren en acties maken. Daar waren de doelpunten mooie voorbeelden van. Nr 4 uit een mooie combinatie van achteruit die Sven prima afrondde (4-2). Nr 5 actie langs de lijn van Finn die hem met links voor de goal lang gaf en Sam die hem binnen tikte (5-3).

We voetbalden prima, maar Wilhelmus bleef ook prima meedoen en maakte hun doelpuntjes, waardoor we het verschil van 2 doelpunten niet vol konden houden en we Wilhelmus terug lieten komen tot 5-5.

De 2e helft bleef verder gelijk opgaan, beide partijen bleven scoren, wij via Sam (2e) en Finn (3e) waardoor we weer 2x op voorsprong kwamen, maar in de laatste fase was het 7-7 en super spannend. Waar Kian op de grond lag en het spel doorging, ontstond er wat verwarring nadat Nootdorp de aanval van Wilhelmus onderbrak, en zelf in de aanval ging via een diepe bal op Sven die de winnende 8-7 maakte.

Volgende week uit naar Den Hoorn wat naar verwachting weer een spannende pot zal worden.