VALKEN’68-SV Nootdorp 3-0

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

24 januari 2015 14:30

Cantineau, L.E.

SV Nootdorp moest in haar eerste wedstrijd na de winterstop tegen Valken’68 noodgedwongen aantreden met een zwaar gehavend team

SV miste na een zeer roerige week vanwege de buitensporige straf van de tuchtcommissie Firat Koc en Yannick Blom (beide voorlopig geschorst), alsmede de nog altijd geblesseerde Jeffrey Flohr en de op wereldreis zijnde Peter Korteling. Tegen de absurde straf van de tuchtcommissie gaat de club overigens in beroep.
In een matige wedstrijd wist Valken’68 SV Nootdorp voor de tweede keer dit seizoen te kloppen. Na 11 minuten wist de bij een snelle counter op randje buitenspel staande (of was het er overheen) Sven Boonstoppel ,alleen voor Björn Benard ,bekwaam af te ronden.
SV Nootdorp stelde hier tegen het compact spelende Valken’68 aanvallend bitter weinig tegenover. Alleen Bruno Varela Lopes was vlak voor rust na een pass van John den Dulk dicht bij de gelijkmaker. Hij mikte echter op de lat in plaats van eronder.
Na de rust het zelfde spelbeeld. Valken’68 loerde op de counter en SV Nootdorp trachtte door de verdediging van de Valkenburgers te breken. Zonder succes helaas.
In de laatste 10 minuten liep Valken’68 nog weg naar een 3-0 overwinning maar dat was slechts van belang voor de statistieken.
Hopelijk kan SV zich de komende weken herstellen van deze matige start na de winterstop en de rug rechten na de onrechtvaardige staf van de tuchtcommissie.

Klik hier voor een fotoverslag!