JO10-1 Wint en naar het NK

Groep 1 09

8 september 2018 9:45

Ralf

Na het doelpuntenfestijn van vorig week tegen RKDEO (8-7 verloren), was het vandaag tegen DSO thuis weer afwachten.

De jongens begonnen goed aan de wedstrijd en door 2 foutjes keeper&verdediger van DSO maakte Tieme en Sven al vrij snel de 1 en 2-0. Ook de nr 3 en 4 vielen in de eerste 12,5min dus we vlogen uit de startblokken. Waar de eerste 2 nog met hulp van de tegenstander waren, was het bij de 3e een mooi hakje in de lucht van Tieme op een lange bal van Liam, en Kian bij nr 4 ook op een diepte bal via een lobje de keeper passeerde en binnen schoot. Na de Time out kwam DSO beter in hun spel. Waar we eerst nog de 5-0 maken uit een corner die er eerst niet in leek te gaan maar via een DSO been toch het doel inging, was het DSO dat ging scoren 5-1, 5-2 en 5-3. Tussendoor nog wel een kans voor Sven op een pass van Finn. Ondanks dat DSO sterker werd bleven de jongens er voor gaan en maakte we uit een corner van Kian de 6-3, Sam kopte hem mooi binnen.

Tweede helft vloog op en neer en de kansen vlogen je om de oren. Waar Kian zijn 2e maakte was het ook DSO dat weer scoorde(7-4) maar we hielde de ruime marge vast ook door enkele goed verdedigende acties van o.a. Ryan en Liam.

De marge liep weer op via Tieme, die mooi de diepte in werd gestuurd door Sven en de 8-4 binnen schoot. Tussendoor nog een doelpunt van DSO (8-5), maar daarna was het weer Tieme uit een voorzet van Sven vanaf links 9-5. Waar een prima combinatie aan vooraf ging tussen Sven en Maxim. Het laatste doelpunt was van DSO wat de eindstand op 9-6 bracht. De doelpunten waren weer ruimschoots aanwezig vandaag en na het horen deze week dat we naar het NK gaan door de 2e plaats op het Voetbal Talenten Toernooi is het weer een super leuke week voor de boys.

Volgende week uit bij DWO voor de laatste poulewedstrijd in het bekertoernooi.