Nootdorp JO13-2 - S.V. Den Hoorn JO13-2

17 februari 2018 11:45

Thymen Scheenstra

sv Nootdorp JO13-2 - Den Hoorn JO13-2        3 - 0 17 februari 2018
Op deze heuglijke dag - want de trainer was 2 x 25 geworden - moesten we aantreden tegen Den Hoorn. Het zonnetje scheen, we speelden op veld 1, ideale voetbalomstandigheden.
Vooraf hoorden wij dat wij de beste scheidsrechter van Nootdorp hadden, en dat bevestigde hij met een prima gefloten wedstrijd. Bedankt, scheids en hopelijk wil je ons volgende keer weer fluiten.
Na vorige week goed gespeeld te hebben maar zonder punten huiswaarts gekeerd te zijn, moesten we vandaag maar eens de punten pakken.
We begonnen prima, met goed tikkie-takkie voetbal. Na goed druk zetten in voorhoede pakte Bo de bal van de tegenstander af en schoot hij de 1-0 binnen.
Marcus dacht, dat kan ik ook, en ook hij wist de bal te verovereren en op fraaie wijze de 2-0 te scoren.
En zo ga je lekker de rust in. Geen donderspeech nodig maar wel even scherp blijven om daadwerkelijk de punten te pakken.
Na de rust knalde de tegenstander er scherper in. Daar moesten we even op anticiperen, maar daarna hadden we de controle weer.
Yonah kreeg een mooie assist van Joost en scoorde uitstekend de 3-0.
Wij speelden de wedstrijd prima uit en de overwinning was binnen.
En de dag was nog niet afgelopen want 's avonds stond nog karten op het programma bij De Uithof in Den Haag. Hoewel, De Uithof dacht daar anders over want er was een dubbele boeking. Dus het werd toch het sv Nootdorp schietkampioenschap. En dit werd gewonnen door ....... de trainer. Was ik gewoon de beste, lieten jullie mij winnen of zoals sommigen vonden, speelde ik vals? In ieder geval, ik heb de beker en die kan over een paar weken weer gewonnen worden als we dan echt gaan karten!