Nootdorp JO13-2 - DVC JO13-1

25 november 2017 11:15

4de

sv Nootdorp JO13-2 - DVC JO13-1        6 - 3 Zaterdag 25 november 2017
Na de gesprekjes van vrijdagavond hadden we er zin in. De laatste weken moesten we steeds tegen tegenstanders die onder ons stonden, maar DVC stond boven ons dus we wisten dat we er tegenaan moesten.
Met onze reservescheids Edwin Otterspeer als leidsman begonnen we aan de wedstrijd.
DVC moest het vooral hebben van de lange ballen op de spitsen. Maar daar wisten wij goed mee om te gaan. Onze verdediging stond weer als een huis en wij wisten er aanvallend ook voldoende tegenover te zetten.
Dat leidde tot de 1-0 van Bo, die na goed doorzetten wist te scoren.
De 2-0 van Bo was misschien nog wel mooier, a la Johan Cruijff bij Ton Thie (zoek maar op YouTube).
Jamie - geselecteerd voor ADO onder 14!!! - ging centraal op het middenveld spelen en wist met een bekeken schot vanaf de 16 boven de keeper 3-0 te maken.
Na de rust was het Yonah die 4-0 maakte na mooi samenspel.
DVC ging hier nu toch wat tegenover stellen en wist 4-1 en 4-2 te maken. Hoewel Max weer uitstekend stond te keepen, konden de magische handschoenen van Max deze tegendoelpunten - de eerste met deze handschoenen - helaas niet voorkomen.
De trainer van DVC voerde de druk bij zijn spelers nog eens extra op, maar wij bleven goed naar voren voetballen en druk zetten. En zo werd het niet 4-3, maar 5-2 door Sem met een mooi schot over de keeper.
DVC kwam weer terug tot 5-3, maar het slotakkoord was van Karel die 6-3 maakte en de wedstrijd op slot gooide.
Dus mede dankzij de gesprekjes van gisteren en de tips van alle ouders konden we weer 3 punten bijschrijven. Dat kon gevierd worden, want Zwarte Piet had chocoladeletters achtergelaten, zelfs 1 glutenvrije!
Edwin, bedankt voor het fluiten!
Groet, Peter