Nieuwjaarsreceptie SV Nootdorp goed bezocht

5 januari 2020 21:15

Door een aantal afmeldingen van oud-SV Nootdorp spelers en een aantal geblesseerde spelers van het huidig SV Nootdorp werd de wedstrijd Oud-tegen-Huidig afgelast. Op Sportpark ’s-Gravenhout alleen dus zaterdagmiddag de Nieuwjaarsreceptie die goed werd bezocht.

Voorzitter Sander Jansen opende zijn speech met het bericht omtrent het op non-actief zetten van selectietrainer Dick Boereboom dat er veel onrust binnen de vereniging was ontstaan dat het bestuur zo spoedig mogelijk zal proberen deze onrust weg te nemen en verzocht de aanwezigen hierover geen vragen te stellen aan de bestuursleden.

Voorts haalde Jansen een aantal gebeurtenissen binnen de vereniging van afgelopen jaar naar voren en liet deze in een snel tempo de revue passeren. Punt van aandacht blijft het omgaan van de materialen en de overige eigendommen van de vereniging en vraag iedereen hier extra aandacht aan te geven en elkaar op respectvolle manier op aan te spreken als het niet in orde is. Ook het aantal gele- en rode kaarten binnen de jeugd is behoorlijk opgelopen en Jansen geeft aan dat de hierbij behorende kosten verhaald zullen gaan worden op de betreffende speler.

Sponsoring
De sponsorcommissie heeft afgelopen jaar wederom een goed jaar doorgemaakt en dankte hiervoor de leden van deze commissie, maar er is altijd ruimte voor verbetering om lid te worden van de club van 100 en er zijn nog hei-palen te koop voor de realisatie van de nieuwe kleedkamers.

Nieuwbouw kleedkamers
Na een lange voorbereidingstijd zijn de contouren van het nieuwe kleedkamer gebouw rondom de tribune zichtbaar. De beganegrond vloer is inmiddels gestort en als een volleerd bouwinspecteur noemde Jansen de komende activiteiten om het kleedgebouw voor de zomer gereed te krijgen.

Velden
Afgelopen jaar is er veel overleg met de Gemeente Pijnacker-Nootdorp geweest, sportwethouder Peter Hennevanger was ook aanwezig tijdens de receptie, over de kwaliteit van de velden, alcoholbeleid en het reeds eerder genoemde kleedgebouw. Aankomend seizoen zal veld 2 (kunstgras) vervangen worden door een nieuw kunstgrasveld en veld 1 (natuurgras) zal vervangen gaan worden door een wetra-veld.

Vrijwilliger van het Jaar
Jaarlijks wordt tijdens de nieuwjaarsreceptie een vrijwilliger (of groep) van het jaar benoemd. Deze keer werd Frans van Diemen in de bloemen gezet. Van Diemen zorgt al een aantal jaren wekelijks voor het aanbrengen van de krijtlijnen op de grasvelden en doet dit door weer en wind en slaat geen week over zodat er zaterdags gespeeld kan worden.

Frits Lamens erelid van SV Nootdorp
Als laatste vroeg Jansen nog even de aandacht voor een belangrijk persoon. Jarenlang bestuurslid geweest belast met onderhoud aan velden en accommodatie, stuurt –nog steeds-  de groep vrijwilligers aan, Lid van de “10-bier club” en thans ook belast als aanjager van de nieuwbouw van het kleedgebouw. Frits Lamens, man van weinig woorden maar veel daden, heeft een hekel om in de schijnwerpers te staan maar vond deze benoeming toch een bijzondere onderscheiding vanuit het bestuur.