SV Nootdorp j09-1/j010-1 wint knap de Europa league op de Sparta Rotterdam Cup

14 oktober 2021 20:00

Afgelopen woensdagmiddag heeft op het kasteel in het stadion van Sparta een combinatieteam van Nootdorp j09-1 en j010-1 deelgenomen aan de Sparta Rotterdam cup.

Deze Cup wordt ieder jaar gehouden vanuit de samenwerkingspartners van Sparta Rotterdam, ondanks dat wij geen partner zijn van Sparta is de band met bepaalde beleidsbepalers vanuit de Sparta jeugdopleiding zo goed dat wij door een uitvaller konden instromen op dit mooie evenement.

Het toernooi begon al om 15:00u s middags waardoor de hoofdtrainers niet aanwezig konden zijn in verband met werk, maar Martijn en Ivo hebben de honneurs met verve waar genomen.
Er werden in 4 poules van vier teams de poulewedstrijden gespeeld. De bovenste 2 stroomde door naar de Champions league en de andere stroomden de europa league poule in.
In totaal hebben onze jongens 7 wedstrijdjes gespeeld van 12 min op een hoog niveau.

De eerste wedstrijd op veld 1 werd gespeeld om 15.13u en je zag meteen dat onze jongens niet onder de indruk waren van het grote stadion en het prachtige veld.
Met goed voetbal speelde ze VVOR met 0-2 van de mat en was de stemming opperbest en wie kan er nou zeggen dat ze op het hoofdveld van Sparta Rotterdam hebben gespeeld en dan ook nog een keer hebben gewonnen.
De andere poule wedstrijden werden verloren maar dat mocht de pret niet drukken waardoor ze instroomde in de Europa League poule. Hier werden uiteindelijk alle wedstrijden gewonnen door onze toppers en werd een prachtige dag met 5 overwinningen ,2x verlies maar wel  winnaar van de Europa league afgesloten met een mooie beker die uitgereikt werd door Nathan Rutjes.
Rond 18:30u kon iedereen na een onvergetelijke dag mee naar huis met de aanwezige ouders en hebben we ons als sv Nootdorp op meerdere vlakken goed vertegenwoordigd.

Sportieve groet,

Björn Raven