sv Nootdorp Covid-19 werkgroep gaat aan de slag!

13 januari 2021 14:15

Binnen het landelijk Covid-19 beleid is sporten en het onderhouden van de sociale contacten een van de aandachtspunten.

De 'sv Nootdorp kerngroep Jeugd' heeft onder andere als speerpunt om de jeugdleden binnen de landelijke en lokale richtlijnen op een veilige manier bij elkaar te laten komen om te kunnen sporten. In de ​visie​ leest u hier meer over. Onder de kerngroep hangen een aantal werkgroepen, waaronder een werkgroep die zich bezig houdt met (de vertaling van) het Covid-beleid.

Afgelopen week is de werkgroep, bestaand uit Hester Soeters, Janine Groen, Marcel van der Gaag, Stefan Stad, Richard Lodder en Ralf van den Berg, voor de eerste keer bij elkaar gekomen voor een eerste kennismaking en de eerste ideeën uit te wisselen.

Zij zullen aan de slag gaan met de volgende aandachtsgebieden:

• Het landelijk en lokale beleid te vertalen naar beleid voor sv Nootdorp, het beleid uitvoeren en hierover duidelijk en eenduidig communiceren naar de leden

• Zoveel mogelijk jeugdleden (t/m 18 jaar) van sv Nootdorp op een veilige manier laten sporten en de mogelijkheid te bieden om de sociale contacten te onderhouden (bron 1).

• Het organiseren van activiteiten voor de jeugd in en rondom de vereniging. Uiteraard binnen de geldende maatregelen.

• Contacten onderhouden met de belanghebbenden in de gemeente Pijnacker-Nootdorp en omliggende gemeenten, zoals GGD, scholen en andere verenigingen

In de persconferentie kondigde premier Rutte gisteravond aan, dat de huidige lockdown-maatregelen gehandhaafd zullen worden tot en met 9 februari (bron 2).

Concreet betekent dit voor SV Nootdorp dat er geen aanpassingen zullen plaatsvinden aan het huidige ​beleid​, zoals op 4 januari gecommuniceerd.

Wij hebben er heel veel zin in om een bijdrage te kunnen leveren om jullie op een veilige manier te laten sporten!

Hebben jullie naar aanleiding van dit bericht vragen of vinden jullie het leuk om een steentje bij te dragen aan het veilig sporten van de jeugdleden, dan kunnen jullie contact opnemen met de werkgroep via ​[email protected].

Bronnen:

1. Protocol verantwoord sporten - NOCNSF